مزاياي شستن فرش در قاليشويي

 

اگرچهa3rm_4.jpg ممكن است فرش شما به تميزكاري منظمي كه ساير كفپوش ها مي طلبند نياز نداشته باشد، اما بايد هر سال تا 18 ماه يكبار به طور حرفه اي تميز شود، حتي اگر مرتباً جاروبرقي بكشيد كافي نيست. تميز كردن فرش حرفه اي باعث افزايش عمر فرش مي شود و به كيفيت بهتر هوا، كاهش آلرژي و بيماري كمك مي كند. اما آيا مي‌ توان اين كار را در خانه انجام داد؟ آيا با شستشوي فرش در خانه مي‌توان آن را به طور كامل تميز كرد؟

پاسخ ما به اين سوالات منفي است. براي آنكه فرشتان از هر نظر تميز شود شما به شستشوي فرش به صورت حرفه اي نياز داريد. پيشنهاد ما به شما اين است كه اگر ساكن تهران هستيد و به دنبال بهترين قاليشويي در منطقه نياوران مي گرديد؛ قاليشويي كاردان را انتخاب كنيد. اما شستن فرش در خانه چه مشكلاتي دارد؟

اشتباهات تميز كردن فرش در منزل

سه اشتباه عمده كه در شستن فرش در منزل رخ مي‌دهد، عبارتند از:

ماندن شامپو روي فرش

اين اتفاق زماني رخ مي دهد كه يا از شامپو زيادي استفاده شود يا فرش به خوبي شسته نشده باشد. زماني كه فرشتان را در منزل مي شوييد، هر دوي اين اتفاقات عملاً اجتناب ناپذير هستند. اين بزرگترين دليلي است كه باعث مي شود حتي افراد سخت گير نيز گاهي اوقات از يك متخصص براي نظافت فرش استفاده كنند. باقي ماندن مواد شوينده در فرش آن را به يك آهنرباي خاك و آلودگي تبديل مي كند.

بيش از حد خيس شدن و نبود امكان براي خشك كردن مناسب آن

خيس شدن بيش از حد زماني اتفاق مي افتد كه مقدار زيادي آب روي فرش ريخته شده باشد. ماندن آب روي فرش و عدم خشك كردن مناسب آن، باعث تغيير رنگ در فرش مي شود. برخي از فرش ها در اثر خيس ماندن تغيير اندازه ميدهند و برخي ديگر دچار پوسيدگي مي شوند. خشك كردن فرش در خانه به دليل كمبود فضا بسيار دشوار است و احتمال ابتلا به مشكلات كپك زدگي بيشتر است.

عدم محافظت از فرش مرطوب در برابر پايه ي مبلمان

خطر ديگر تميز كردن فرش در خانه، لكه هايي است كه در اثر تماس پايه ي مبلمان با فرش هاي مرطوب ايجاد مي شود. در صورت تماس با سطح مرطوب، بسياري از مبلمان چوبي رنگ خود را به فرش پس ميدهند. در خانه هايي كه مبلمان داراي پايه ي فلزي هستند نيز احتمال زنگ زدگي وجود دارد.

افرادي كه فرششان را در منزل مي شويند به احتمال زياد با اين مشكلات روبرو مي شوند زيرا در هنگام تميز كردن، اغلب وسايل خانه را نمي توان از اتاق خارج كرد و نه تنها شستشو به طور كامل انجام نمي شود بلكه در خشك كردن آن نيز دچار مشكل مي شويد.

براي انجام هر كاري به محيط مخصوص براي انجام آن نياز است، پس بهتر است شستن فرش ها را هم به متخصصين بسپاريد تا در محيطي مخصوص به همين كار و با تجهيزات ويژه انجام شود. در قاليشويي كاردان در نياوران ما اين محيط را فراهم كرده ايم.

 

مزاياي شستن فرش در قاليشويي

قاليشويي كاردان به عنوان يكي از بهترين متخصصين قاليشويي در منطقه نياوران از روش هاي حرفه اي براي نظافت فرش استفاده مي كند. مزاياي شستن فرش در اين قاليشويي عبارتند از:

  • استفاده از تجهيزات مدرن و به روز كه نه تنها شستشوي عميق تري روي فرش انجام مي دهد، بلكه امكان آسيب به فرش را به طور كامل از بين مي برد.
  • پيش شويي فرش كه باعث حل شدن آلودگي ها و چربي ها قبل از شستشوي اصلي مي شود.
  • شستشوي اصلي با استفاده از شوينده هاي باكيفيت و مناسب با الياف فرش از ديگر ويژگي هاي بهترين قاليشويي در نياوران است. متخصصين فرش شويي مي دانند كه با توجه به ميزان آلودگي بايد از چه شوينده اي و به چه اندازه اي استفاده كرد.
  • شستشوي كامل فرش و عدم به جاي گذاشتن هر گونه ماده ي شوينده از ديگر ويژگي هاي متخصصين قاليشويي كاردان است. براي اين كار از دستگاهي با دو برس چرخنده استفاده مي شود.
  • متخصصين قاليشويي، كاملاً مي دانند كه براي هر لكه از چه شوينده اي و به چه ميزاني استفاده كنند كه نه تنها از شر لكه خلاص شويد بلكه به هيچ عنوان امكان آسيب به بافت فرش وجود نداشته باشد.

  • نظافت ضدميكروبي نيز از ديگر مزاياي شستشوي فرش در بهترين قاليشويي در نياوران است. شستشوي اصلي باعث از بين رفتن بيشتر آلودگي ها مي شود، اما از بين بردن همه ي آنها عملاً غيرممكن است. درمان ضد ميكروبي به كار گرفته شده در قاليشويي، باعث ايجاد يك محيط نامناسب براي توليد و انتشار اين ميكروب ها مي شود و به كنترل مشكلات بو، افزايش عمر مفيد فرش و تسكين قابل توجه بيماران مبتلا به آلرژي كمك مي كند.

كلام آخر

براي هر كاري متخصصي وجود دارد. گاهي افراد فكر مي كنند براي صرفه جويي در هزينه بهتر است خودشان دست به كار شوند اما به دليل نداشتن تخصص كافي، مشكلات بيشتري ايجاد مي كنند. با يك تماس ساده، مامورين قاليشويي به منزل شما آمده و فرش را تحويل مي گيرند و بعد از شستشو و از بين بردن آلودگي ها مجدداً آن را به منزل شما تحويل مي دهند.

شما مشتريان عزيز ميتوانيد با كليك بر روي شماره تماس قاليشويي ، با قاليشويي كاردان در تماس باشيد

 

منابع:

https://www.homeadvisor.com/r/carpet-cleaning-mistakes-to-avoid/

https://www.theotherplacecork.com/challenges-associated-with-carpet-cleaning/

 

 

خبرنامه پيامكي چيست و چه تاثيري در پيشرفت كسب و كارها دارد؟

خبرنامه پيامكي چيست و چه تاثيري در پيشرفت كسب و كارها دارد؟

18ci_z8.jpg

خبرنامه به سيستمي گفته ميشود كه،كسب و كارها جهت ارتباط هر چه بيشتر با مشتريان از آن استفاده ميكنند. در اين مطلب قصد داريم شما را با خبرنامه پيامكي و مزايا و كاربرد هاي آن آشنا سازيم.

خبرنامه پيامكي چيست؟

خبرنامه پيامكي سيستمي است كه با ارسال خبر در آن مي توان، اطلاعيه ها، اخبار، رويداد ها را به اطلاع مشتريان رساند.

در پنل اس ام اس، ميتوانيد به راحتي يك خبرنامه ايجاد كرده و مشتريان خود را از آخرين تغييرات و اخبار كسب و كار خودتان مطلع سازيد.

محتواي يك خبرنامه در پنل اس ام اس ، عموما پيامك هاي خبري ست كه قصد دارند مطلب يا رويدادي را با مخاطب خود در ميان گذاشته و آنها را مطلع سازند.

 داشتن خبرنامه پيامكي، در سيستم ارتباط با مشتريان چه مزايايي دارد ؟

ارتباط با مشتريان، يك مساله حائز اهميت در هر نوع كسب و كاراست، كه باعث ميشود مشتريان قديمي و جديد از پويا بودن يك بيزينس خبردار شوند.

اين امكان، با استفاده از پنل پيامك نيز قابل ارائه ميباشد، با توجه به اين كه اس ام اس سريعا ارسال شده و به دست مشتري ميرسد، باعث افزايش تاثيرگذاري نيز ميگردد.

ارسال خبرنامه قواعد خاص خودش را دارد، كه مهم ترين اين موارد را به طور خلاصه، در اين مقاله درج كرده ايم.

براي ارسال خبرنامه پيامكي چه مواردي را بايد رعايت كرد؟

همانطوري كه حتما مي دانيد اطلاع رساني  كه در حال انتشارو ارسال آن به كاربران و مخاطبين خود هستيد در قالب اس ام اس صورت مي گيرند.

بنابراين بايد به تعداد كاراكترهايي كه در متن استفاده ميكنيد توجه نماييد. اين تعداد نميبايست از تعداد مشخصي بيشتر باشد(هر پيامك حدود 70 كاراكتر ظرفيت دارد)،پس متن بايد كوتاه اما جذاب باشد.

بنابر اين بايد در طراحي متن خبر و توانايي رساندن مفهوم، توجه كافي را داشته باشيد.

 در اين قسمت نكاتي را، براي طراحي متن اصولي خبرنامه پيامكي مطرح ميكنيم:

كوتاه بودن محتوا و متن در خبرنامه پيامكي:

به لحاظ روانشناسي، متون كوتاه تر، در قالب اس ام اس  تاثير گذاري بيشتري در مخاطب ايجاد كرده و بيشتر توجه شان را به پيگيري متن موجود  جلب مي كنند.

توجه داشته باشيد كه متون بلند عموما خارج از حوصله و زمان مخاطب مي باشد. از اين جهت حجم مطلوب براي خبرنامه پيامكي در حدود 70 الي 140 كاراكتر در نظر گرفته شده است. كه اين ميزان معادل با يك الي دو پيامك مي باشد.

  • توانمندي محتوا در انتقال پيام مورد نظر در خبرنامه پيامكي:

بايد توجه داشته باشيد متني كه  در نظر مي گيريد، بايد علاوه بر رعايت كوتاه بودن، بتواند محتواي مربوطه را كه قصد انتقال آن به مخاطب راداريم، به خوبي بيان كند.

متن، ميبايست به طور مستقيم به موضوع اصلي اشاره كند تا مخاطب با خواندن پيامك به، نكته اي كه در ارسال پيامك به عنوان هدف، در نظر گرفته شده برسد.

  • ارجاع دادن به لينك جامع در خبرنامه پيامكي:

اين گزينه مي تواند كارتان را خيلي حرفه اي تر به نظر برساند. شما مي توانيد بخشي از متن را در قالب اس ام اس در خبرنامه پيامكي ارسال كرده و سپس لينكي را در انتهاي اس ام اس قرار داده و براي خواندن ادامه ي محتوا مخاطب را به لينك مورد نظر هدايت كنيد.

  • در نظر گرفتن زمان بندي مشخص براي خبرنامه پيامكي:

بهتر است اگر قصد داريد اطلاع رساني ها  را به صورت روزانه، هفتگي و يا ماهانه براي مخاطب ارسال كنيد، حتما اين برنامه را از پيش تعيين كرده و در موعد

مشخص ، به صورت منظم اقدام به ارسال آن نماييد

  • ارائه خدمات عضويت آسان و لغو عضويت آسان براي مخاطب:

يك خبرنامه پيامكي موفق و حرفه اي بهتر است در اولين قدم تجربه مشتري را در نظر بگيرد.

امكاني را براي مخاطبان فعال كنيد كه،با ارسال يك اس ام اس به راحتي عضو اين خبرنامه شده و همچنين در زمان دلخواه نيز اين عضويت را لغو نمايند.

مزايا و برتري هاي خبرنامه پيامكي در مقايسه با ساير خبرنامه ها!

1.     اطمينان از اينكه مطالب حتما به دست مخاطب خواهد رسيد

2.     امكان نظارت كامل بر روي پروسه بازاريابي

3.     توليد محتوا براي خبرنامه پيامكي معمولا آسان تر مي باشد

4.     در دسترس تر از ساير راه هاي ديگر (مانند ايميل) مي باشد

5.     هزينه آن در مقايسه با شيوه هاي ديگر پيام رساني كمتر و معقول تر است

6.     مي توانيد اطمينان حاصل نماييد كه حتما محتواي مورد نظرتان توسط مخاطب خوانده مي شود

استفاده از پيامك در تمام حوزه هاي بازاريابي، باعث كاهش هزينه هاي اضافي ميشود كه استفاده از خبرنامه را نيز شامل ميشود.

براي مطالعه مقالات بيشتر در اين زمينه به سايت پنل ارسال اس ام اس مديانا مراجعه كنيد.

 

چگونه ارسال اس ام اس تبليغاتي را به صورت هدفمند انجام دهيم؟

چگونه ارسال اس ام اس تبليغاتي را به صورت هدفمند انجام دهيم؟

70d_b10.jpg

اهميت تفكيك و دسته بندي مخاطب :

امروزه استفاده از پنل پيامكي براي  اس ام اس تبليغاتي يكي از روش هاي تبليغاتي موثر براي صاحبان كسب و كار است.

اما نكته ي حائز اهميت  اين است كه آيا هر سامانه پيامكي براي پيامك تبليغاتي ، پاسخگوي نيازهاي كيفي در فروش و تبليغات موثر براي بيزينس ها خواهد بود؟

در دهه هاي ابتدايي كه شركت ها و كسب و كارها اقدام به تبليغات كردند، هنوز تبليغات هدفمند معني خاصي نداشت.

يك شركت فقط قابليت سفارش تبليغ در يك روزنامه و يا در يك آگهي تبليغاتي تلويزيوني را داشت كه مسلما در اين نوع تبليغات امكان هيچ گونه هدف گذاري وجود ندارد.

روزنامه ها فقط از تعداد فروش روزانه قابل بررسي بود و به هيچ عنوان مشخص نبود كه تبليغ به چه مخاطبي نمايش داده ميشود.

در دنياي امروز تبليغات، آژانس هاي تبليغاتي با استفاده از Data Mining  يا همان داده كاوي، مخاطبان را حتي تا خيابان محل زندگيشان تفكيك و سپس تبلغ خودشان را به مخاطب ارائه ميدهند.

اين هدفمند سازي باعث ايجاد هرچه بيشتر اعتماد و رضايت در مخاطباني ميشود كه تبليغ را دريافت ميكنند.

تبليغات تلويزيوني به نسبت از روزنامه ها بهتر بود، چون برنامه هاي تلويزيوني مختلف براي رده سني و جنسيت هاي مختلف پخش ميشد و كمي هدفمند تر بود.

در ادامه اي اين مقاله قصد داريم به معرفي اقداماتي جهت در بر داشتن يك سامانه ي  اس ام اس تبليغاتي هدفمند و نظام يافته بپردازيم.

براي انتخاب يك پنل  اس ام اس تبليغاتي بهتر است كه با آگاهي كامل انتخاب خود را انجام دهيد.

 اس ام اس تبليغاتي هدفمند داراي چه ويژگي هايي مي باشد؟

براي  اس ام اس تبليغاتي هدفمند احتياج هست كه از ابزار مرتبط با اين كار استفاده شود.

ممكن است اين ابزار را با نام هاي مختلف شنيده باشيد،براي مثال سامانه پيامكي،پنل اس ام اس و يا سامانه  اس ام اس تبليغاتي انبوه، تمام اين اصطلاح ها به ابزار  اس ام اس تبليغاتي اشاره ميكنند.

يك پنل اس ام اس مناسب، حتما ميبايست بانك هاي شماره تفكيك شده در اختيار كاربران قرار دهد.

تفكيك اين شماره ها بايد طوري باشد كه براي تمام كساني كه قصد  اس ام اس تبليغاتي دارند كاربردي باشد.

براي مثال ممكن است كاربري قصد ارسال به مخاطبان يك شهر را به تفكيك موقعيت مكاني يا منطقه خاصي داشته باشد.

در اين قسمت چند نمونه از تفكيك هاي پر كاررد را بررسي ميكنيم.

1)      تفكيك بر اساس موقعيت مكاني :

در اين بانك شماره ها بر اساس منطقه هاي مختلف يك شهر تفكيك شده و فقط كافي است كه براي  ارسال پيامك تبليغاتي منطقه مورد نظر انتخاب شود.

2)      تفكيك بر اساس سن و جنسيت :

در اين بانك شماره ها بر اساس سن و جنسيت مخاطبان تفكيك شده است و قابليت انتخاب رنج سني مخاطبان هدف وجود دارد.

3)      تفكيك بر اساس مشاغل و اصناف :

در اين بانك شماره  اصناف و مشاغل كل كشور جهت  اس ام اس تبليغاتي تفكيك شده است كه براي اهداف B2B بسيار مناسب است.

در اختيار داشتن امكاناتي جهت ايجاد چنين تفكيكي در ميان مخاطبان و مشتري هاي احتمالي تبليغات از طريق  اس ام اس تبليغاتي را هدفمند تر مي كند.

چه زماني براي  اس ام اس تبليغاتي مناسب است؟

يكي درگير از عوامل مهمي كه بايد هنگام  اس ام اس تبليغاتي مد نظر قرار داده شود، انتخاب زمان مناسب براي ارسال است.

اگر مخاطب احساس كند كه مورد احترام تبليغ دهنده هست، احساس رضايت و اطمينان خاصي به برند تبليغ دهنده پيدا خواهد كرد.

با توجه به نوع بيزينس زمان  اس ام اس تبليغاتي را در نظر بگيريد.

اين موضوع هم باعث ايجاد رضايت در مخاطب شده و هم باعث ميشود كه ادرصد انگيجمنت مخاطب به طرز باور نكردني بالا تر برود.

قبل از خريد يك پنل  اس ام اس تبليغاتي حتما اين موارد را بررسي كنيد تا از امكانات و قابليت هاي كامل اين ابزار مطلع شويد.

 

قشم چت ,چت,چت روم

قشم چت ,چت,چت روم

چت روم چيست ؟

f430744_.png

چت روم فضايي اجتماعي براي سرگرمي انسان ها مي باشد چون انسان ها در طول زندگي خود نياز به هم صحبت دارند به همين دليل افرادي كه از تنهايي رنج برده و يا دچار مشكلات خانوادگي هستند و هم صحبتي ندارند وارد فضاي چت روم شده و اينگونه هم سرگرم مي شوند و هم از آن تنهايي نجات پيدا كرده كه در ابتدا به تاريخچه چت روم ها مي پردازيم كه از گذشته چت روم ها به صورت تصويري و صورتي و متني بوده كه از مهمترين بنيان گذار هاي چت روم سايت ياهو مسنجر بوده كه پس از مدتي كه بازدهي مسنجر هاي اين سايت بزرگ به بازدهي پاييني رسيد اين سايت چت روم هاي خود را بست و امكان ساخت چت روم در ياهو مسنجر برداشته شد و فقط اخبار روز دنيا و ساخت ايميل از جمله اقدامات ياهو مسنجر مي باشد و افرادي زيادي از طريق ياهو مسنجر باهم اشنا شده و حتي به ازدواج ختم شده است كه از آن با ورود وي چت و نيمباز و امكانات بي نظيري كه اين سايت ها داشت ياهو مسنجر بخاطر اپديت نبودن و قديمي بودن خيلي گمنام شد و پس از مدتي وي چت به دليل همكاري نكردن با جمهوري اسلامي ايران داخل كشور ايران فيلتر شد و مردم به وايبر و تلگرام و واتس اپ روي اوردند كه خداروشكر از بين اين شركت ها واتس اپ توانست جاي خوبي در ايران پيدا كند و تلگرام هم به همان دليل وي چت از گود خارج شد و اينستاگرام كه سايتي مخصوص عكس گذاري بود با گشايش قسمت دايركت توانست توجه كاربران را به خود جلب كند  و همچنين مكاني براي چت كردن و دوست يابي باشد در بين اين ها طراحان ايراني با كپي برداري از سايت هاي خارجي توانستند اسكريپت اي تي چت را بر روي هاست نصب كرده و پس از ترجمه و فارسي سازي توانستند اولين چت روم هاي ايراني را بنيان كنند كه اين چت روم ها با استقبال چشم گيري مواجه شد و پس از مدتي با اپديت اين اسكريپت ها و نبودن مديريت درست بر روي چندين سايت به دستور سازمان فيلترينگ اين سايت ها فيلتر شد كه صاحبان چت روم ها به دليل خرج هاي بالايي كه روي سايت هاي خود انجام دادند با تغيير ادرس هاي خود سعي بر از دست ندادن كاربران خود داشته اند .

قشم چت كجاست ؟  

چت روم فارسي قشم چت در سال 1393 تاسيس شد براي جوانان قشمي و فضايي مناسب و داراي نظارت كامل مي باشد و قصدي براي تفريح سالم بين مردم قشم دارد كه خوشبختانه با تاسيس اين چت روم بازدهي خوبي بين جوانان قشم و حمايت فراواني بين آنها داشته است مديريت قشم چت در تلاش است كه غير از قشمي ها ساكنان كيش و ديگر جزيره هاي خليج فارس و همچنين جنوبي ها و بندري هارا نيز در اين چت روم بياورد و با نظارت كاملي كه اين چت روم دارد تفريح سالمي را براي جوانان اين مناطق رقم زده و اميد واريم در اين زمينه موفق شده باشد كه همچنين اين سايت در بين شبكه هاي اجتماعي نيز اكانت داشته كه با سرچ كردن اسم اين چت روم شما مي توانيد ادرس پيچ قشم چت را پيدا كرده و وارد شويد با تشكر از وقت گذاري شما .

 

معرفي 3 نهال گردوي پر طرفدار در بازار جهان

معرفي 3 نهال گردوي پر طرفدار در بازار جهان :

شايد براي شما هم اين سوال پيش بيايد كه چه گردويي ميتواند براي كاشتن مناسب باشد ؟ بايد به اين سوال از چند منظر نگاه كرد و هرگز نبايد نسبت به كاشت نهال گردو عجله كرد زيرا اين نهال بسيار حساس به اب و هوا و دما مي باشد .نكته اي كه قبل از خريد نهال گردو مهم ميشود اين است كه بدانيد بايد نهال را متناسب با شرايط جوي خود بكاريد .

 انواع ارقام درختان را موجود دارند اما اينكه چه رقمي را انتخاب نماييد بسيار مهم است ،Amazonبراي مثال در وب سايت

زيرا اغلب مردم بدون تحقيق خريد نهال خود را انجام مي دهد اما بهتر است قبل از اقدام به پرورش درخت گردو به تمام مباحث مهم ان بپردازيم .لطفا همراه ما باشيد تا 3 رقم نهال گردوي مناسب را خدمت شما معرفي نماييم :

نهال گردوي چندلر همان گردوي آمريكايي پر فروش :

اين گردوي چندلر ابتدا در كشور امريكا توليد شده است كه از فروش بسيار زيادي هم برخوردار است. نهال گردو چندلر يكي از مرغوب ترين و شناخته شده ترين نژاد هاي پيوندي در جهان است كه از تلاقي نهال گردو پدرو به دست آمده است به همين دليل به لحاظ ويژگي شبيه به رقم پدرو ميباشد. گردو چندلر يكي از نژاد هاي ديرگل مي باشد كه كاشت آن در مناطق سردسير عملكرد مطلوبي خواهد داشت،اين رقم به دليل پيوندي بودن خود بارور نيست و نياز به گرده زا دارد كه مي توانيد در زمان كاشت نهال گردو چندلر به ازاي چند اصله نهالي كه كاشته مي شود يك درخت براي گرده افشاني در نظر بگيريد چنين اقدامي كيفيت باروري باغ شما را تضمين مي كند،لازم به ذكر است كه براي اين رقم معمولا نژاد فرانكت مناسب است. يكي از نكاتي كه حتما لازم است باغداران قبل از خريد به آن توجه ويژه داشته باشند ميزان تحمل سرما و خشكي نهال است،زيرا اين ميزان در نژاد هاي مختلف با يكديگر فرق مي كند و باغداران بايد قبل از خريد نهال گردو اطلاعات مفيدي در خصوص هر نژاد و ميزان سازگاري آن با شرايط اقليمي منطقه كسب كنند سپس اقدام به خريد كنند.شايد جالب باشد اگر بدانيد اين گردو چيزي در حدود 200 تا 280 كيلو در سال ميتواند هر يك درخت بالغ ان باردهي داشته باشد .

8t6r_b3.jpg

نهال گردوي فرنور همان نهال گردوي مورد علاقه ي اروپاييان :

اين رقم نهال گردو در ابتدا در كشور فرانسه توليد و كاشته شده است .جالب است بدانيد اين رقم بسيار نهالي مقاوم به انواع بيماري ها و افات مي باشد . مغز نهال گردو فرنور به لحاظ ظاهري گرد بوده و داراي پوست كاغذي مي باشد كه به راحتي قابل جدا شدن است. رنگ مغز گردو فرنور بسيار روشن و كيفيت بسيار خوبي دارد. از ويژگي هاي بارز اين نوع نهال همانطور كه اشاره شد مقاومت بسيار خوب آن در مقابل سرماي بهاره مي باشد به همين دليل كاشت آن در مناطق سردسير گزينه بسيار مناسبي مي باشد. نهال گردو فرنور از جديدترين ارقام تجاري در دنياست كه اواخر فروردين زمان گلدهي آن مي باشد. گردوي فرنور در مناطق سردسير عملكرد بسيار خوبي خواهد داشت زيرا شاتون هاي گردو فرنور در اثر سرما از بين نمي رود.

گردو فرنور از ارقام ديرگل به شمار مي آيد. از ديگر ويژگي هاي اين نژاد مقاومت به كرم سيب و بيماري بلايت كه از بيماري هاي رايج در بين درختان گردو است مي باشد. عمر مفيد درخت گردو فرنور 100 سال است و مي توان آن را در دسته ارقام اقتصادي قرار داد كه بازار تجاري خوبي دارد. نهال گردو فرنور نسبت به ديگر انواع دير برگ ده مي باشد اما بازدهي زود هنگامي دارد،مغز گردو تقريبا درشت بوده و كيفيت عالي دارد. به لحاظ گستردگي شاخ و برگ نيز اين رقم در حد متوسط مي باشد. گردو فرنور همانطور كه اشاره شد از ارقام جديد فرانسوي مي باشد كه به دليل كيفيت بسيار خوبي كه دارد مورد استقبال قرار گرفته است. شايد يكي از دلايلي كه باغداران نسبت به كاشت نهال گردو فرنور اهتمام مي ورزند پوست كاغذي و تجاري بودن اين رقم مي باشد.

گردوي خوشه اي گردوي مورد علاقه ي باغداران :

گردوي خوشه اي يكي از انواع نهال گردويي مي باشد كه به صورت فله اي رشد مي كند . درخت گردو خوشه اي در اصل بومي آمريكا مي باشد اما امروزه ما شاهديم در ايران و ديگر كشور ها نيز پرورش داده مي شود و از درختان با ارزش به حساب مي آيد نهال گردو خوشه اي داراي نژاد هاي مختلفي مي باشد كه هر كدام عملكرد و ويژگي خاص خود را دارند. برخي را به عنوان مرغوب ترين نژاد معرفي مي كنند كه افراد مي توانند براي كاشت انتخاب كنند.

 نژاد نهال گردو خوشه اي : نژاد نهال گردو خوشه اي را مي توان بر اساس شرايط اقليمي انتخاب كرد،مانند تحمل و سازگاري با كم آبي و خشكي يا پر آبي و مناطق مرطوب،كه  توجه به چنين نكاتي باعث مي شود بازدهي و بار ميوه شما مطلوب و مناسب باشد. يكي از نژاد هاي گردو،درخت گردو خوشه اي مي باشد،دليل نام گذاري آن اين است كه هر شاخه 5 تا 25 عدد گردو به صورت خوشه اي دارد. اين نوع گردو دير گل اما زود بازده بوده به همين دليل براي مناطق سردسير نيز مناسب است. از نظر اندازه نسبت به ديگر گردو ها كوچكتر است. گردو خوشه اي فرانسوي بسيار پر مغز بوده و چربي آن بيشتر از ديگر گردو ها مي باشد. درخت گردو خوشه اي عملكرد بالايي دارد و شاخ و برگ آن نيز گسترده مي باشد،تنه كوتاهي دارد و به لحاظ باردهي نسبتا پر بار است به همين منظور عمر اقتصادي اين گردو نيز مانند ديگر انواع اقتصادي،پر بازده و تجاري مي باشد .

خب به پايان اين مقاله رسيديم .در اين مقاله قصد داشتيم به برسي كامل سه نوع گردوي مورد علاقه ي اغلب كشاورزان به پردازيم ، اميدواريم از خواندن اين مقاله لذت برده باشيد و در انتخاب درخت گردو بهترين ها را در نظر داشته باشيد .